Spreekbeurtmet interactie

Sprekermensen boeien en betrekken

Mensen boeien en betrekken. Daar draait het om tijdens bijeenkomsten die ZKA Strategy begeleidt. We boeien jouw publiek door inhoud en inspiratie. We betrekken je publiek met interactie. Zo komen verschillende opvattingen van mensen aan de oppervlakte en ontstaat er ruimte voor creativiteit en oplossingen.

 

P1260114
Wouter Spreker

Spreekbeurt met interactie

Iedere professional heeft op zijn tijd een verfrissend inzicht nodig. Een wake-up call mét oplossingen. Of een gespreksleider die dialoog stimuleert en eraan bijdraagt dat tegenstellingen worden overbrugd. Als ervaren leisure-strategen beschikken Merlijn Pietersma en Wouter de Waal over een flinke portie basiskennis. Toch gaan zij alsnog de diepte in als zij zich voorbereiden op een nieuwe klus als dagvoorzitter, discussieleider of spreker. Elke keer is anders.

Merlijn ‘kijkt’ naar toerisme door een bedrijfskundige lens. Hij zoomt graag in op inhoud. En hij zoomt graag uit op het belang van de omgeving en kansrijke trends. Op een toegankelijke manier bespreekt hij uitdagingen van de toeristische sector.

Wouter beziet toerisme het liefst door de ogen van de gebruiker. Met humor, creativiteit en vele relevante links naar ontwikkelingen in de samenleving.

Dit kan in de vorm van spreekbeurten, inspiratiesessies, dagvoorzitterschap en de begeleiding van brainstormsessies voor ondernemers, overheden en bewoners.

Kom in contact met Merlijn of Wouter

 

Hot topics

ZKA Strategy denkt mee met de opzet van je event. Zie hieronder waar vaak naar gevraagd wordt.

  • Ondernemen vanuit identiteit... is er markt voor mij?
    Een inleiding over persoonlijke en ondernemende drijfveren voor ondernemers. Hoe kun je jouw drijfveren en principes gebruiken in je bedrijf? Deze vormen een cruciale basis voor het maken van unieke bedrijfskeuzes. Als er tijd genoeg is worden ondernemers aan het werk gezet.
  • De paradox van de verblijfsrecreatie ontrafeld
    Merlijn Pietersma ontdekte de verblijfsrecreatieparadox. Dit verschijnsel laat zien hoe de sector ervoor staat. Excelleren én transformeren zijn twee kanten van dezelfde medaille. In het hele land werkt Merlijn met ondernemers en toeristische regio’s aan het realiseren van meer boekingen. Hoe kunnen bedrijven hun tijd vooruit blijven? Tijdens deze sessies gaat Merlijn met de ondernemers in gesprek over hun ambities en over oplossingen.
  • Toeristische bestemmingen als ecosysteem… over lessen van natuurwetten voor toerisme
    In Nederland is behoefte aan nieuwe toeristische bestemmingen. Ontstaan ze als een ongrijpbaar natuurverschijnsel? Of zijn toeristische clusters te creëren en te managen? Merlijn Pietersma ontdekte dat toeristische bestemmingen verrassend veel lijken op natuurlijke ecosystemen. Zijn spreekbeurten en masterclasses hierover kunnen het publiek confronteren. Maar Merlijn geeft ook inzichten waar het publiek in de praktijk mee verder kan.  
  • De Wet van De Waal
    Als directeur van VVV Texel heeft Wouter zich altijd verwonderd over ‘het gedonder bij destinatiemarketing’. Met de door hem ontwikkelde ‘Wet van De Waal’ gaat hij dieper in op de ware achtergrond van dit verschijnsel. En als we het allemaal begrijpen, dan voorkomt dit veel gedoe.
  • Strategic Doing
    Strategic Doing is geweldige manier om gezamenlijk verder te komen in een gebied. Want u kent ze wel, de clubjes zonder hiërarchie, met verschillende belangen, met uiteenlopende kennis en kunde. Vaak noemen we ze ‘toeristische platforms’, ‘ondernemersverenigingen’ of ‘toeristisch netwerk’. Maar vaker komt men niet verder dan de notulen van de vorige vergadering. Wilt u echt verder? Pas dan Strategic Doing toe. Een werkwijze gericht op ‘denken’ en ‘doen’. Maar dan afwisselend, prikkelend en concreet.

 

  • Destinatiemarketing en de heilige graal van Contentmarketing
    Adverteren is van de vorige eeuw en zelfs grootouders zijn niet meer van hun mobiel af te slaan. Kortom de mediawereld staat op zijn kop. Waarom is Contentmarketing een geweldige manier om uw regio of bedrijf onder de aandacht te brengen? Hoe is dit op Texel aangepakt en was dit de reden dat Texel in 2016 als Europese Topbestemming werd gebombardeerd door Lonely Planet?
  • In DEBAT over de toekomst
    Hoe benutten we de vele kansen die het toenemende toerisme als sterkste economische groeier van de wereld, ons biedt? En hoe raken we opgewassen tegen de bedreigingen van bijvoorbeeld over- en ondertoerisme? Met het DEBAT-model van ZKA Strategy kunnen (directie)teams, bestuurders, omgevingspartners, bewoners en financiers het goede gesprek voeren. De belangrijkste trends in de samenleving vormen het vertrekpunt van het gesprek. Als onafhankelijke partij en met een flinke dosis sectorkennis begeleidt ZKA deze gesprekken. Samen werken we toe naar een toekomstbestendige richting. En zo bepalen we met elkaar de directie- en bestuur-prioriteiten van de toekomst.
  • Dagvoorzitterschap
    De senior adviseurs van ZKA Strategy brengen als gespreksleider dynamiek, diepgang en interactie tijdens uw bijeenkomst. We verstaan ons vak, zijn nieuwsgierig en hebben oog voor mensen. Vanuit die drive dragen we bij aan het succes van uw managementmeeting, klant-event of regiocongres.
  • Bestuurlijk samenwerken, de markt kent geen grenzen
    Een inleiding of werksessie op maat over de kracht van regionaal samenwerken en bestemmingsmanagement. Wij begeleiden het gesprek met bestuurders over (hernieuwde) samenwerking in de vrijetijdssector. Zo ontstaat een voedingsbodem voor visieontwikkeling, afstemming en samenwerking. We schuwen de confrontatie niet.

Een bevlogen dagvoorzitter/spreker nodig voor jouw event?

kom in contact met Merlijn of Wouter. 

 

Neem contact met ons op

Onzeopdrachtgevers

Het belang van onze opdrachtgever is vaak groot. En de vraag is complex.
Met onze opdrachtgever vormen we een team. ZKA Strategy geeft richting

Snowworld

Snowworld

Opstellen haalbaarheidsplan logiesfunctie

SER Overijssel

SER Overijssel

Mede-opstellen van SER-advies: meer iconische waarde gevraagd (samen met Verheijden Concepten)

Qurios

Qurios

Concepting en economische onderbouwing van diverse parken

Kinderdijk

Kinderdijk

Gebiedsperspectief opgesteld voor UNESCO-werelferfgoed Kinderdijk: balans tussen sighseeing en erfgoed.

Efteling

Efteling

Strategie voor schaalsprong naar Europese markt aangescherpt

Wildlands

Wildlands

Opstellen kansenkaart om WILDLANDS beter te verbinden aan Emmen-centrum. Inzet op marktvergroting via toevoeging van verblijfsfunctie.

Julianatoren

Julianatoren

Concept en bedrijfsvoering versterken en duurzaam veilig stellen

Walibi

Walibi

Copncepting en economische haalbaarheid uitbreiding Walibi Village

Camping Duinoord

Camping Duinoord

topcamping

Recreatiepark TerSpegelt

Recreatiepark TerSpegelt

Bedrijfsvisie geformuleerd met directie en alle medewerkers

Provincie Drenthe

Provincie Drenthe

Kwartiermaken en programma-management Vitale Vakantieparken Drenthe